Tilaus- ja toimitusehdot

Verkkokauppa Lahja ja Kortti 2644356-3 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille ympäri maailman (yritykset/jälleenmyyjät: kts. sivun alaosa). Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron.

Kaikki kuvat ja kortit ovat tekijänoikeuslain mukaan Verkkokauppa Lahja ja Kortin/Taru Pyykön omistuksessa, eikä niitä saa jälleenkopioida ja käyttää edelleen.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: info(at)lahjajakortti.fi
Postiosoite: Uistintie 12 as 3, 90550 OULU

Tilaaminen

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Palveluntarjoaja varaa itselleen oikeuden toimittaa tilatut tuotteet eri lähetyksissä.

Asiakas on velvollinen antamaan tilauksen toimitusosoitteen tilauksen tekohetkellä oikeassa muodossa (Postin maksulliseen osoiteselvitykseen menevät ja/tai meille puutteellisen/virheellisen osoitteen vuoksi palautuneista kirjelähetyksistä tullaan perimään Postin meiltä veloittama maksu.) Pidätämme oikeuden olla postittamatta tilausta, jossa on selvästi puutteellinen osoite. Asiakas vastaa lähetyksen toimittamisen lisäkustannuksista, mikäli toimitus joudutaan uusimaan virheellisten osoitetietojen takia.

Verkkokauppa pidättää oikeuden olla hyväksymättä tilausta.

Maksaminen

Visma Pay

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

PayPal

Voit maksaa ostoksesi myös PayPal-maksupalvelun kautta. PayPal on nopea, helppo ja turvallinen verkkomaksutapa, jossa sinun ei tarvitse antaa pankkikorttitietojasi kauppiaalle.

PayPal suojaa maksukorttiisi liittyvät tiedot markkinoiden parhaiden turvallisuuteen ja maksukorttipetosten ehkäisyyn suunniteltujen järjestelmien avulla. Maksaessasi ostoksesi PayPalilla, maksukorttitietojasi ei koskaan luovuteta kauppiaalle.

Lisätietoa PayPal-maksusta löytyy PayPalin sivuilta »

Toimitus

Tilauksia postitetaan joka arkipäivä. Kaikki ennen klo 13 tehdyt tilaukset postitetaan vielä samana päivänä, ellet valitse itse toista postituspäivää. Myös myöhemmin tulleet tilaukset voivat ehtiä vielä saman päivän postitukseen, mutta kaikki ennen klo 13 tulleet luvataan toimittaa varmasti samana päivänä Postiin. Mahdollisista poikkeuksista ilmoitetaan sivustolla erikseen.

Toimitusaika

Suomeen postitettaessa valittavanasi on tilauksen sisältämien tuotteiden painosta ja koosta riippuen seuraavat toimitustavat: Economy-kirje, Priority-kirje, Postin pikkupaketti, Nouto Postista, Postin pakettiautomaatti tai kotiintoimitus soitolla tai ilman.

  • Economy-kirjeet ovat pääsääntöisesti perillä neljäntenä arkipäivänä postituksesta. Jos tilauksessa on niin paljon tuotteita, ettei sitä pystytä toimittamaan kirjeenä, sinuun otetaan yhteyttä pakettitoimitukseen tarvittavista tiedoista ja mahdollisesta lisämaksusta. Huom! Isommat kirjelähetykset voivat mennä saajan lähipostiin noudettaviksi.
  • Priority-kirjeet ovat pääsääntöisesti perillä kahden arkipäivän kuluttua postituksesta. Jos tilauksessa on niin paljon tuotteita, ettei sitä pystytä toimittamaan kirjeenä, sinuun otetaan yhteyttä pakettitoimitukseen tarvittavista tiedoista ja mahdollisesta lisämaksusta. Huom! Isommat kirjelähetykset voivat mennä saajan lähipostiin noudettaviksi.
  • Postin Pikkupaketti on pääsääntöisesti perillä 2-3 arkipäivässä postituksesta. Jos tilauksessa on niin paljon tuotteita, ettei sitä pystytä toimittamaan Pikkupakettina, sinuun otetaan yhteyttä pakettitoimitukseen tarvittavista tiedoista ja mahdollisesta lisämaksusta. Pikkupaketissa on kevyt seuranta. Seurantakoodin saat tilauksen valmistuessa sähköpostiisi. Huom! Pikkupakettia varten sinun täytyy antaa saajan kännykkänumero samalla tavalla kuin muihinkin pakettilähetyksiin. Jos lähetys ei mahdu saajan postilaatikkoon/-luukkuun, lähetetään saajalle kännykkään viesti saapuneesta lähetyksestä, jonka hän voi noutaa viestissä mainitusta Postin noutopaikasta.
  • Nouto Postista -vaihtoehdossa tilaus postitetaan noudettavaksi saajan lähipostiin/noutopisteeseen. Tilaus on pääsääntöisesti noudettavissa seuraavana tai sitä seuraavana arkipäivänä. Saapumisilmoitus lähetetään matkapuhelimeen ja sähköpostiin, jos olet sellaisen antanut. Seurantakoodin saat tilauksen valmistuessa sähköpostiisi. Huom! Muista antaa saajan kännykkänumero, jotta lähetys voidaan postittaa ja lahjansaaja saa saapumisilmoituksen lähetyksestä.
  • Kotiintoimitus (yhteydenotto ennen toimitusta) -vaihtoehdossa Postista otetaan yhteyttä tilauksen saajaan ja hänen kanssaan sovitaan sopiva toimitusajankohta. Yhteydenotto voi olla tekstiviesti, viesti OmaPosti-sovelluksessa, sähköpostiviesti tai joskus myös soitto. Seurantakoodin saat tilauksen valmistuessa sähköpostiisi. Huom! Muista antaa saajan kännykkänumero, jotta lähetys voidaan postittaa ja lahjansaajaan pystytään olemaan yhteydessä saapuvasta lähetyksestä.
  • Kotiintoimitus (ei yhteydenottoa) -vaihtoehdossa tilaus toimitetaan pääsääntöisesti päivällä ennen klo 16. Saajaan ei oteta millään tavalla yhteyttä ennen toimitusta. Jos saajaa ei tavoiteta, tilaus viedään noutopisteeseen noudettavaksi ja saajalle toimitetaan noutoilmoitus. Jos olet antanut saajan kännykkänumeron (ja sähköpostiosoitteen), Posti voi toimittaa noutoilmoituksen myös tekstiviestitse (ja sähköpostitse). Toimitusmuoto sopii parhaiten yritysten käyttöön. Käytä tätä toimitusmuotoa ainoastaan silloin, kun tiedät saajan varmasti olevan paikalla, ja että talon/huoneiston ovelle on esteetön pääsy (lukittu alaovi on este). Jos lukitusta alaovesta on mahdollista mennä ovikoodilla, kerro koodi tilauksen yhteydessä. Lähetystä ei voida jättää esim. ovelle ilman saajan kuittausta. Seurantakoodin saat tilauksen valmistuessa sähköpostiisi.

Voit katsoa tarkempia tietoja Postin toimitustavoista Postin sivuilta: http://www.posti.fi

Emme vastaa postilaitosten kadottamista/vahingoittamista lähetyksistä tai mahdollisista viivästymisistä. Emme ota vastuuta siitä, että tuote voi jäätyä talvella tai sulaa kesällä postituksen/postilaatikossa olon aikana.

Toimituskulut

Palvelu- ja toimistuskulut määräytyvät tilauksen painon ja koon mukaan. Näet palvelu- ja toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Palvelu- ja toimituskulut sisältävät toimitus- ja maksupalvelumaksun sekä pakkausmateriaalien lisäksi postiin toimittamisen, tekstin tulostuksen postikorttiin sekä haluttaessa Lahjatarran. Jokainen lahjatilaus pakataan huolellisesti ja siististi uusia pakkausmateriaaleja käyttäen ottaen huomioon, että tilaus on saajalleen lahja. Postikortti pyritään aina laittamaan tilaukseen päällimmäiseksi, jotta saajalle selviää heti keneltä ja miksi hän on lahjan saanut.

Pidätämme oikeuden olla lähettämättä tilauksia, joihin sisältyy toista henkilöä loukkaavia, herjaavia, rasistisia tai muutoin Suomen lakia loukkaavia viestejä.

Ylivoimainen este

Verkkokauppa ei vastaa ylivoimaisesta esteestä (Force majeure) johtuvista toimitusten estymisistä tai viivästymisistä.

Peruuttamisoikeus, palautukset ja vaihto

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa tuotteen saamisesta syytä ilmoittamatta (paketin postista noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruuttaminen). Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi sähköpostilla). Voitte käyttää peruuttamislomaketta, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Huom! Tilauksen käsittelemisen jälkeen palautusoikeutta ei ole
– Postikorteilla, joihin on tulostettu haluamasi tervehdysviesti.
– Elintarvikkeilla

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen
ennen kuin tilaus on ehditty käsitellä, palautamme kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskulut.
– kun tilaus on jo ehditty käsitellä, palautamme kaikki teiltä saamamme suoritukset, lukuunottamatta sellaisten postikorttien hintaa, joihin on tulostettu haluamanne tervehdysviesti.
– kun tilaus on jo ehditty postittaa, palautamme teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskulut (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), lukuunottamatta sellaisten postikorttien hintaa, joihin on tulostettu haluamanne tervehdysteksti sekä elintarvikkeiden hintaa.

Palautamme teille teiltä saamamme suoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin. Teidän on lähetettävä tavarat takaisin tai luovutettava ne meille viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Tuotteiden palauttaminen/vaihto

Palautettavien tuotteiden tulee olla myyntikuntoisia ja alkuperäisessä pakkauksessaan (ei postikortit, joissa haluamanne tervehdysviesti, ei elintarvikkeet). Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia. Teidän on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kustannuksista.

Rikkinäinen/viallinen tuote

Jos tuote on mennyt rikki postituksen aikana, ota välittömästi yhteyttä Postiin ja reklamoi tapahtuneesta. Ota sen jälkeen yhteyttä meihin ja sovimme tuotteen vaihdosta ehjään tai, mikäli tuotetta ei ole enää saataville, rahojen palauttamisesta.

Noutamatta jättäminen

Mikäli tilausta ei noudeta Postista (paketti tai kirjelähetys, joka ei ole mahtunut postilaatikoon/-luukkuun) ja se palautuu meille, perimme tilaajalta meille palautuksesta koituvista kuluista johtuen 7 €:n suuruisen sakkomaksun. Ulkomaille lähetetyistä paketeista perimme Postin meiltä perimät palautetusta lähetyksestä perityt kulut.

Asiakasrekisteriseloste

Verkkokauppa kerää asiakkaan tunnistamiseen tarvittavia tietoja kuten nimen, osoitteen ja sähköpostiosoitteen sekä puhelinnumeron. Nämä tiedot tallentuvat tietokantaan (palvelimet sijaitsevat Suomessa) rekisteröitymisen tai tilauksen yhteydessä. Verkkopankki- ja luottokorttimaksut tapahtuvat SSL-suojatussa yhteydessä pankkien ja luottokunnan omissa järjestelmissä emmekä näe tai tallenna pankkimaksu- tai luottokorttitietojanne missään vaiheessa.

Lue tarkempi Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Kiistat

Kiistoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia ja ne käsitellään Oulun käräjäoikeudessa.

Yritykset ja jälleenmyyjät

Yritykset voivat tehdä tilauksia myös laskulla ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun. Varsinkin, jos on kyse isommasta tilausmäärästä, kannattaa aina ottaa asiakaspalveluun yhteyttä.

Verkkokauppa Lahja ja Kortti myy postikortteja yritysasiakkaille ja jälleenmyyntiin (min. 50 kpl erissä). Lähetä tarjouspyyntö korttivalikoimasta yhteystietolomakkeella tai sähköpostilla info(at)lahjajakortti.fi